lørdag den 22. november 2008

"Sylvi" begyndelsen / the start

Og her er det første ærme næsten færdigt....skal have vundet garn op til resten af ærmekuplen.
Jeg har hyllet det hele op, perlestrik drejer på rundpind. Og jeg strikkede med fire tråde....
NU  7. Sept. 2011 er jeg startet forfra igen, men i noget tykkere garn og en anden fin grønlig farve.
Sen skal nok blive færdig en dag   :o)


Her er den første manchet - på hovedet af Ramses - farven er ikke helt rigtig her...den er meget mere petrol.Mere grønblå.
Jeg er faldet helt for denne strikkede frakke :
http://www.tinyurl.dk/4473

Here is the first cuff - on the head of Ramses - the colour is not quite right - it is more petrol - more greenblue :o)
I am completely fallen for this knitted coat :
http://www.tinyurl.dk/4473

Det er også Liselottes "skyld". I "blame" Liselotte for that. :o)
Hun fortalte om den - she told about it.
http://www.slagtenhelligko.dk/2008/11/15/endnu-flere-ideer/


4 kommentarer:

nynne sagde ...

hej
jeg er også faldet totalt for denne jakke. Følger spændt med dem eder er begyndt at strikke den.
Hvilket garn bruger du ?
Nynne

Karen (lindse) sagde ...

Den er enorm flot, lækker farve! Er også lidt interesseret i ligesom Nynne hvad garn du bruger :) Er den svær at strikke udfra det engelske mønster?

Ingrids strik og patchwork sagde ...

Hej Nynne og Karen
Ja bare jeg kunne fortælle jer det....men der er ingen bandarole på , jeg fik at vide det var svensk uldgarn. Men jeg vil prøve at spørge igen, hvad det hedder, det må jo hedde noget :o)
Jeg bruger fire tråde af det...det er lidt besværligt, men jeg faldt for farven og havde ikke dengang set noget tykt garn,der kunne bruges i den farve.
Når / hvis jeg finder et navn ,skal jeg nok sige til

Jeg ved endnu ikke om den er svær at strikke fra engelsk :o)
Foreløbig går det godt nok og der er jo heldigvis altid hjælp at hente hos
engelskkyndige webstrikkere
hvis det begynder at knibe med forståelsen af bestemte udtryk.
Hilsen Ingrid

Karen - Quilts...etc. sagde ...

I love the red sweater coat! beautiful.
Karen in USA
http://karensquilting.com/blog/